Friday, January 16, 2009

Alahai sibuknya aku

Hambatan waktu menyebabkan aku sudah tidak lama mencoret di ruangan ini. Tahun 2009 lembaran baru terukir, banyak kerja yang sedang menantiku.Tugasan baru kekadang memerlukan aku menanganinya dengan penuh sabar,cekal dan bervisi....kekadang terasa kekalutan juga sebab tidak tahu yang mana nak dicakau dulu.....kepala terasa berat....banyaknya kerja....sebagai timbalan SU kurikulum,guru kelas,ketua rumah,ketua kelab seni dan budaya, jaga bilik kecemerlangan , bilik kurikulum, siapkan register,siapkan smm, daftar murid spm, latihan rumah sukan......berkecamuk minda memikirkannya.....itu di sekolah...., di rumah....anak-anak nak diuruskan...Along dah darjah 3 , angah dah jejak tahun 1.....petang mereka sekolah agama.....berat tanggungan seorang ibu bekerjaya sepertiku. Kekadang terasa anak-anak terabai dalam kekalutan jadual harian ku.
Nasib aku baik kerana mempunyai suami yang ku anggap lebih dari seorang teman,kekasih dan tempat mengadu.Pada dia segala kekalutan diluahkan. Kekadang dia banyak menjadi mangsa bila aku meradang tidak tentu tempat....hanya dia yang faham tentang diri seorang aku. Mungkin tiada orang yang mampu memahamiku sepertinya...banyak bekanku diuruskan olehnya....Terima kasih suamiku.....hanya kau yang mampu menyayangi dan mencintai aku seadanya aku.....Semoga kasih kita kekal abadi sehingga ke hujung nyawa...insyaallah!

No comments: